Šolska kronika je muzejska strokovno znanstvena revija, specializirana za zgodovino šolstva in vzgoje. Poleg objavljanja znanstvenih in strokovnih člankov, spominskih zapisov ter recenzij knjig s področja šolske preteklosti obvešča tudi o dejavnosti šolskih muzejev. V zadnjih letih je izšlo več tematskih številk, ki predstavljajo in razširjajo vsebine, ki se nanašajo na občasne aktualne razstave v muzeju. Z izmenjavo revije s podobnimi ustanovami doma in po svetu muzej opravlja poslanstvo širjenja zavesti o pomenu dediščine šolstva za razvoj naroda v prihodnje.
Šolska kronika: revija za zgodovino šolstva in vzgoje. Glasilo Slovenskega šolskega muzeja je slovenska znanstvena in strokovna revija za zgodovino šolstva, pedagogike in vzgoje. Revija ima več kot 50-letno tradicijo z začetki v skupnem zborniku šolsko-pedagoških muzejev v Ljubljani, Zagrebu in Beogradu, ki je začel izhajati leta 1964. Geografski domet revije zajema tako nacionalni kakor tudi mednarodni vidik, pokriva zlasti območje današnje Slovenije, Srednje in Jugovzhodne Evrope. Jezika objavljanja sta slovenski ali angleški. Šolska kronika je vključena v številne mednarodne bibliografske indekse. Od leta 2020 so njeni prispevki objavljeni v odprtem dostopu Creative Commons Attribution 4.0 International. Vsak nov letnik prinaša raznovrstne, zanimive prispevke s širokega polja dediščine šolstva in vzgoje. Prelistajte revijo in preberite članke o temah, ki se dotaknejo vsakega izmed nas!
Šolska kronika je vključena v naslednje bibliografske indekse
Navodila avtorjem in obrazci:
- Izjava o etiki objavljanja in zlorabah pri objavljanju
- Uredniški odbor revije šolska kronika
- Navodila avtorjem
- Izjava o odprtem dostopu in avtorski pravici
- Obrazec s podatki o avtorju – prenesi tukaj
- Recenzentski obrazec za Šolsko kroniko – prenesi tukaj
Povzetek izdaje Šolske kronike 2023
Šolska kronika 2023 je izšla v dveh zvezkih in treh rednih številkah. Prva (dvojna) številka prinaša 6 znanstvenih prispevkov, ki se dotikajo različnih tem šolske preteklosti, med njimi kar polovica na temo šolstva iz časa Avstrijskega cesarstva, visokega šolstva v prvi polovici 20. stoletja, učnih načrtov in zdravstvenega šolstva. Revija vsebuje tudi spominski članek, ki predstavlja dodaten vir za raziskovanje šolske preteklosti, 5 jubilejnih zapisov znanih šolnikov, 3 nekrologe, poročilo o delu muzeja v preteklem letu in 4 zapise v rubriki poročila in ocene. Drugi zvezek je tematsko obarvan in se navezuje na pretekli muzejski razstavi ”V tem domu luč prosvete sije!” ob 100-letnici prve šole za slepe in slabovidne in ”Šola je prvo, kar potrebujejo!”, ki predstavlja kratek pregled zgodovine izobraževanja gluhih na Slovenskem. Ta zvezek prinaša tudi poročilo o razstavi ”Šola je prvo, kar potrebujejo!” in 10 znanstvenih prispevkov, od tega 7 v povezavi z izobraževanjem gluhih in naglušnih ter 3 na temo šolstva slepih in slabovidnih.