Vključujoči muzej: pedagoški programi za ranljive skupine
Z načrtovanimi aktivnostmi približati temo šolstva ranljivim skupinam je ena izmed naših prednostnih nalog. V sredo 19. marca 2025 smo v muzeju gostili skupino odraslih oseb z motnjami v duševnem razvoju iz Varstveno delovnega centra Želva.
Skupina, ki je štela 15 varovancev in 3 spremljevalce, se je po uvodni dobrodošlici sprostila ter se vedoželjno pripravila na vodstvo po razstavi. Vodička Slovenskega šolskega muzeja jih je s prilagojenim pedagoškim pristopom popeljala po stalni razstavi Šola je zakon! ter razlago prilagajala njihovim odzivom, sposobnostim in predznanju.
Veliko pomoč pri pripravi na vodenje skupin oseb z motnjami v duševnem razvoju predstavlja naš Vodnik po razstavi, ki je napisan v lahkem branju. Vodnik, ki je bil izdan v letu 2024, vsebuje poenostavljene informacije o stalni razstavi Slovenskega šolskega muzeja in je napisan v lahkem in preprostem jeziku.
Njihovi pozitivni odzivi ter pripravljenost na deljenje svojih izkušenj z nami so nas dodatno vzpodbudili, da so ustrezno prilagojeni pedagoški programi v muzeju izrednega pomena. V Slovenskem šolskem muzeju si v sklopu osnovne naloge prizadevamo postati čim bolj vključujoči muzej ter izvajati programe za ranljive skupine.
Pri tem nas še posebej motivirajo zadovoljni obrazi obiskovalcev. Odziv skupine z Varstveno delovnega centra Želva ter fotografije dodajamo k objavi ter se jim zahvaljujemo za dovoljenje za objavo.
Pozdravljeni,
dne 19. 3. 2025 smo si v okviru projekta Vključujoči muzej ogledali Slovenski šolski muzej. Bilo nam je zelo lepo in zanimivo. Hvala vaši predavateljici za strokovno razlago, ki smo jo razumeli tudi mi.
Foto: Varstveno delovni center Želva